سئو خارجی برای ویدیوها

آموزش سئو یوتیوب: 9 تکنیک رسیدن ویدیوها به رتبه اول نوین

اندازه متوسط ویدئوی وب نیز در دوسال گذشته از 204 کیلو‌بایت به 729 کیلو‌بایت افزایش یافته است. اگر محتوای زیادی در وب‌سایت خود دارید می‌توانید با رعایت برخی از روش‌های بهینه‌سازی ویدئو عملکرد خود را توسعه دهید. سئو خارجی می‌تواند به برند‌ها کمک کند تا رتبه خود را در نتایج گوگل افزایش دهند. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، هرچه بازدید از سایت شما بیشتر باشد، میزان فروش شما نیز افزایش پیدا می‌کند. برای این کار تنها لازم است لینک صفحه ‌ای از سایت خود را که با موضوع مورد بحث مشابه است را با انکر تکست مشخص در نظرات قرار دهید. فقط مهم است که وبسایت مرجع که شما در تالار گفتگوی آن عضو هستید، از اعتبار دامنه بالایی برخوردار باشد.

این مقاله از مطالب آموزش سئو مجموعه وب وان است که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. پشتیبانی فنی و کدنویسی وب‌سایت شامل رفع مشکلات تکنیکی، بهینه‌سازی عملکرد، ب ... کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این کارشناسان در زمینه‌های مختلفی مهارت و تجربه دارند و شما می‌توانید با بررسی رزومه و نمونه‌کارهای موجود در پونیشا بهترین فریلنسر را استخدام کنید. هدف و رویکرد اصلی ما، ایجاد بستری امن برای معرفی مشاغل و کسب و کارها در مارکت ایران است.

تولید محتوای منحصر به فرد، تعامل با کاربران، آگاهی دادن به خدمات خود، رسیدگی به درخواست‌ها یا شکایات، به اشتراک گذاشتن محتوای ویروسی، همگی از اقدامات مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستند. می‌توانید لینک صفحات خود را در پست‌های فیس بوک یا در استوری اینستاگرام خود قرار دهید و با هر کلیک، بک لینک رایگان دریافت کنید. بهبود سرعت بارگذاری ویدیوها از طریق CDN نه تنها رضایت کاربران را افزایش می دهد  بلکه سیگنال های مثبتی به موتورهای جستجو ارسال می کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو  سایت هایی که سرعت بارگذاری بهتری دارند را در رتبه های بالاتری قرار می دهند. بنابراین  استفاده از CDN می تواند به بهبود سئوی سایت شما نیز کمک کند و ترافیک بیشتری را جذب کند. به همین دلیل  توصیه می شود که برای ارائه ویدیوها و سایر محتوای سنگین  از شبکه های توزیع محتوا استفاده کنید.

از ابزارهای رایج سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا استفاده کنید و آن‌ها را در عنوان ویدئوها قرار دهید. یکی دیگر از راه‌های تحقیق کلمات کلیدی این است که شما از پیشنهادات باکس جستجو و عنوان‌های ویدئوهای پربازدید ایده بگیرید و آن‌ها را در لیست عنوان‌هایتان قرار دهید. عنوان ویدئو بهتر است کمتر از ۵ کلمه نباشد و کلمات کلیدی ابتدای عنوان قرار بگیرند. برای رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP ها) نمی توانید تنها به بهینه سازی ویدئوی خود متکی باشید. هنوز هم مهم است که صفحه خود را برای SEO بهینه کرده باشید تا موتورهای جستجو در کراول کردن آن صفحه، دچار دردسر نشوند و در وهله اول خودشان را خسته نکنند.

ویدیوها می‌توانند کاربران را به تعاملاتی مانند لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و حتی خرید ترغیب کنند. این نوع تعاملات نه تنها موجب افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت می‌شود بلکه به موتورهای جستجو سیگنال‌های مثبت می‌فرستد که به رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت کمک می‌کند. همچنین، ویدیوهای آموزشی و محتوای ارزشمند، باعث افزایش میزان بازگشت کاربران به سایت می‌شود که این امر در طولانی‌مدت به ارتقاء رتبه سایت کمک می‌کند. همچنین، می‌توانید از معادل‌های طولانی‌تر یا جذاب‌تر کلیدواژه‌ها استفاده کنید تا رقابت کمتری داشته باشید. انتخاب کلیدواژه‌های دقیق و مرتبط با محتوا، بهبود قابل توجهی در رتبه بندی ویدیوهای شما در نتایج جستجوی یوتیوب ایجاد خواهد کرد.

بسیاری از صاحبان سایت‌ها از شبکه‌های اجتماعی فقط برای انتشار اخبار، آموزش دادن و ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنند. اما علاوه بر این موارد، سوشال مدیا می‌تواند یک ابزار لینک سازی بسیار قوی نیز باشد. فرض کنید یک مغازه در بازار دارید و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهید. در این شرایط، اگر شروع به تعریف از خودتان کنید، آیا دیگران حرف‌هایتان را باور می‌کنند؟ به خصوص اگر هیچ شناختی از شما نداشته باشند. اما اگر همکارانتان و سایر مغازه‌ها از شما و خدماتتان تعریف کنند، تاثیرگذاری آن‌ها خیلی بیشتر خواهد بود. هنگامی که سایت‌های معتبر و قابل اعتماد به سایت شما لینک می‌دهند، موتورهای جستجو آن را به‌عنوان یک سیگنال مثبت در نظر گرفته و رتبه بهتری در نتایج جستجو به شما می‌دهند.

با این کار می‌توانید روی افزایش آگاهی از برند و افزایش فالوئر از طریق یوتیوب حساب کنید. به این فکر کنید که ویدیوی شما قرار است بین ویدیوهای بیش از دو میلیارد کاربر دیده شود؛ پس طبیعی است که این کار کمی سخت باشد. در تمام رسانه‌های اجتماعی فضای مجازی، هشتگ به کاربران کمک می‌کند تا محتوای دلخواهشان را سریع‌تر پیدا کنند. یوتیوب هم از این موضوع غافل نیست و شما می‌توانید با اضافه کردن هشتگ به توضیحات و عنوان ویدیو، به کاربران کمک کنید ویدیوی شما را زودتر پیدا کنند. این مهم همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پادکست‌های خود را به صورت ارگانیک تبلیغ کنید تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید.

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین نیز بستر بسیار مناسبی برای دریافت لینک‌های رایگان هستند. با توجه به اینکه لینک‌های رایگان در دسته‌بندی لینک‌های غیر طبیعی قرار می‌گیرند، در مرتبط بودن آن‌ها و دفعات استفاده دقت کنید. در ابتدای سعی کنید که مطالب شما از نظر تازگی و کیفیت اهمیت زیادی داشته باشند تا لینک‌های طبیعی دریافت کنید. اما برای لینک‌های غیر طبیعی تا حد امکان از سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف رایگان و غیررایگان به تناوب استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا آمار و تحلیلی از عملکرد کانال یوتیوب خود و حتی رقبا دریافت کنید. شما می‌توانید اطلاعاتی مانند تعداد مشترکین، نمودار رشد ویدیوها، تعداد بازدیدها و درآمد تخمینی را مشاهده کنید.

لینک سازی خارجی و گرفتن بک‌لینک از سایت‌ها و پلتفرم‌های دیگر، محبوب‌ترین و مهم‌ترین تکنیک سئو برون صفحه یا سئو خارجی است. ما در تمپلیت‌ها و سلسله مقالات قبلی مربوط به سئو، درباره سئو کلاه سفید و سه زیرمجموعه مهم آن یعنی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی صحبت کردیم. همچنین در گام قبلی به صورت خاص به بیان 24 تکنیک سئو برون صفحه پرداختیم و در این مقاله به آموزش لینک سازی خارجی و ارائه تمپلیت لینک سازی خارجی از تکنیک‌های مهم سئو خارجی می‌پردازیم. ویدیوهای بسیار طولانی ممکن است برای مخاطبان جذاب نباشند و آن ها را خسته کنند  در حالی که ویدیوهای خیلی کوتاه ممکن است نتوانند اطلاعات کافی و ارزشمندی را منتقل کنند. بهترین راهکار این است که طول ویدیوها را متناسب با موضوع و نوع محتوا تنظیم کنید و از ایجاد محتوای طولانی و خسته کننده بپرهیزید.

بهینه سازی ویدیو برای موبایل شامل عواملی مانند انتخاب نسبت تصویر مناسب  کیفیت بالا با حجم کمتر  و استفاده از زیرنویس ها می شود تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان موبایلی ایجاد شود. بدون شک  محل بارگذاری ویدیو یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئوی ویدیو و موفقیت کلی آن در موتورهای جستجو است. همان طور که محل انتشار محتوای متنی اهمیت دارد و می تواند بر رتبه بندی و بازدید آن تأثیر بگذارد  محل بارگذاری ویدیوها نیز نقش کلیدی در دیده شدن و جذب کاربران بیشتر دارد. به ویژه زمانی که قصد دارید ویدیوهای خود را در بسترهایی بارگذاری کنید که کاربران زیادی دارند و همچنین از نظر موتورهای جستجو اهمیت بالایی برخوردارند. از دیگر جنبه‌های مهم این سئو می‌توان به ایجاد تجربه کاربری خوب، دسترسی آسان برای موبایل و کاربران و بهینه‌سازی کیفیت پخش ویدیو و… اشاره کرد. از نظر فنی، video seo استراتژی‌های مختلفی مانند استفاده از کلیدواژه‌های مناسب در عنوان، تگ‌های مرتبط و….

با رقابت بیشتر در این بستر، برنامه‌ریزی و اجرای یک استراتژی سئو مناسب برای ویدیوهای یوتیوب از اهمیت بسیاری برخوردار است. سئو یوتیوب، کمک می‌کند تا ویدیوهای شما در نتایج جستجوی یوتیوب بالاتر قرار بگیرند، بیشترین تعداد بازدید و تماشاکننده‌ها را جذب کنند و در نتیجه، رتبه ویدیوهایتان را بهبود بخشید. همان طور که نقشه سایت برای محتوای متنی و صفحات وب اهمیت زیادی دارد  برای محتوای ویدیویی نیز نقشه سایت نقش مهمی در ارتقای رتبه بندی و دیده شدن ویدیوها در موتورهای جستجو ایفا می کند. نقشه سایت ویدیویی به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی به ویدیوهای شما دسترسی داشته باشند و اطلاعات مربوط به آن ها را شناسایی کنند. این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که محتوای ویدیویی زیادی در سایت خود دارید و می خواهید از پتانسیل سئو ویدیوها به خوبی بهره ببرید.

اگر کمتر نگران جذب ترافیک به سایت و بیشتر بر آگاهی عمومی نسبت به نام تجاری برند خود متمرکز هستید، از پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری پربازدید ویدیو استفاده کنید. چرا که بعنوان مثال در آپارات 60 میلیون بیننده و متوسط بازدید یک میلیون در روز در انتظار محتواهای ویدیویی است. اما این را نیز باید در نظر داشته باشید که ترافیک به جای سایت شما به سایت میزبان منتقل خواهد شد. گوگل آنالیتیکس همانیطور که از نامش می‌توان حدس زد، ابزار خود گوگل برای آنالیز وبسایت در همه ابعاد است. شما با ثبت‌نام در آنالیتیکس می‌‌توانید به اطلاعات مختلف سایتتان از قبیله میزان ترافیک، تفیکیک ورودی‌ها، ورودی از سرچ ارگانیک، بررسی تمام لینک‌ها و… دسترسی داشته باشید.

همچنین توصیه می‌کنیم به سراغ موضوعات جدید و به روز بروید؛ موضوعاتی که تاکنون درباره آن‌ها محتوای مناسبی تولید نشده است. با اینکار احتمال دارد بسیاری از سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، محتوای شما را به اشتراک بگذارند و از این طریق بک لینک به دست آورید. تکنیک دیگری که برای لینک سازی خارجی وجود دارد، جایگزین کردن لینک‌ شکسته است. هنگامی که یک محتوا از سایت حذف یا آدرس آن اشتباهی وارد شود، کاربر به صفحه 404 منتقل خواهد شد؛ یعنی محتوای مورد نظر در سایت وجود ندارد. وجود چنین صفحاتی تاثیر منفی در سئو دارد و تجربه خوبی برای کاربران به وجود نمی‌آورد.

برای اینکه بدانید کانال یوتیوب شما در کدام قسمت موفق بوده و کجاها موفقیت آمیز نبوده بسیار کمک می‌کند. حتی با استفاده از این ابزار می‌توانید درمورد مخاطبانتان اطلاعات بیشتری کسب کنید و بازدید ویدیوهایتان را بهبود بدهید. تصویری برای ویدیویتان در نظر بگیرید که توجه کاربران را جلب کند و در بین خیل عظیمی از ویدیوها متمایز باشد. سفارشی کردن تصاویر شاخص بهترین راه برای دیده شدن است؛ چون به کاربران کمک می‌کند تا بفهمند ویدیوی شما در مورد چیست و چه کمکی به آن‌ها می‌کند. شما با ترکیب استراتژی‌های سئو و محتوای ویدیوتان می‌توانید به بازاریابی کسب‌وکارتان کمک زیادی کنید.

دوره آموزش سئو آکادمی HubSpot شامل ماژول‌های مختلفی است که از مباحث پایه تا مباحث پیشرفته سئو را پوشش می‌دهد. این دوره به شما آموزش می‌دهد که چگونه استراتژی‌های سئو را برای بهبود رتبه وب سایت و جلب ترافیک هدف استفاده کنید. همچنین، با مطالعه این دوره می‌توانید نکات کلیدی ارتباط سئو با محتوا، لینک سازی، کلمات کلیدی و تجربه کاربر را فرا بگیرید. سئو ویدیو  به معنای بهینه‌سازی ویدیو برای موتورهای جستجو، ایندکس شدن و رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل در جستجوهای مرتبط است. استراتژی‌های بهینه‌سازی زیادی وجود دارد که شانس ویدیوهای شما برای قرارگیری در رتبه‌های اول نتایج جستجو را بالا می‌برد. اگر می‌خواهیم ویدیوهایمان در نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده باشند، نظارت بر تجزیه و تحلیل ویدیوی ضروری است.

دسته‌بندی‌ها نیز به تعیین جایگاه ویدیو در میان سایر ویدیوهای مشابه کمک می‌کنند، که این امر باعث می‌شود ویدیو در جستجوهای مرتبط با دسته‌بندی‌های مختلف بهتر رتبه بگیرد. دریافت لینک‌های خارجی می‌تواند به افزایش اعتبار و بهبود سئوی ویدیو کمک کند. زمانی که به ویدیوهای شما توسط وبسایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر به عنوان منبع اشاره شود، به یوتیوب نشان می‌دهد که محتوای شما مورد توجه و ارزشمند است. این باعث می‌شود که الگوریتم‌های جستجوی یوتیوب وب سایت شما را بیشتر توصیه کنند و به رتبه بهتری در صفحه نتایج جستجو دست پیدا کنید. سئوی ویدئو یعنی اقداماتی که منجر به بهینه‌سازی ویدئوها برای موتورهای جستجو می‌شود. محتوای متنی تنها محتواهایی نیستند که به سئو نیاز دارند، بلکه تصاویر، پادکست‌ها، فایل‌های PDF و ویدئوها هم سئو می‌شوند.

یکی از مزایای اصلی سئوی ویدئو  قرارگیری در رتبه های بالای نتایج جستجوی ویدئوها در گوگل است  که می تواند منجر به جذب کاربران بیشتر و افزایش بازدیدکنندگان شود. با توجه به این که ویدیوها یکی از پرطرفدارترین انواع محتوا در اینترنت هستند  بهینه سازی صحیح ویدیوها می تواند باعث افزایش قابل توجه تعامل کاربران شود. علاوه بر این  نباید فراموش کرد که سئوی ویدئو فقط محدود به موتور جستجوی گوگل نیست. پلتفرم های نمایش ویدیو مانند یوتیوب  آپارات  و نماشا نیز اهمیت بالایی در رتبه بندی و نمایش ویدیوها دارند. قرارگیری ویدئو در رتبه های برتر این پلتفرم ها به برندسازی کمک می کند و منجر به افزایش ترافیک مستقیم به سایت و دیگر کانال های شما می شود.

اگر لینک خارجی شما با تغییر URL مواجه شده باشد، کاربر به صفحه مورد نظر راهنمایی نمی‌شود. همانطور که متوجه شدید، روش‌های مختلفی برای لینک سازی خارجی وجود دارد و همه آن‌ها تاثیرگذار هستند. این ابزار همه موارد تاثیرگذار در سئو را بررسی کرده و گزارش جامعی را در اختیارمان قرار می‌دهد. برخی از آن‌ها توسط افراد حرفه‌ای انجام شده‌ و نتایج خوبی به دنبال داشته‌اند. در ادامه، موثرترین تکنیک‌های سئو Off-Page را معرفی خواهیم کرد تا در صورت نیاز از آن‌ها برای لینک بیلدینگ استفاده کنید.

این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد ویدیوهای خود را شناسایی کنید و متوجه شوید که کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. همچنین، شاخص‌هایی مانند زمان تماشای ویدیو، میزان اشتراک‌گذاری، و لایک‌ها، از دیگر عواملی هستند که تأثیر زیادی در رتبه‌بندی ویدیوها در نتایج جستجو دارند. ارزیابی منظم این داده‌ها و اعمال تغییرات در استراتژی‌ها، به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای خود را برای جذب مخاطب بیشتر و بهبود موقعیت در جستجوی ویدیویی بهینه کنید. در این آموزش سئو یوتیوب به شما نحوه بهبود رتبه ویدیوهایتان در جستجوهای یوتیوب را آموزش دادیم. همان‌طور که اشاره شد ابتدا نیاز است که کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیوها را شناسایی کنید و در عنوان، توضیحات و محتوای ویدیوها از این کلمات استفاده نمایید. علاوه بر این، ارائه محتوای با کیفیت و جذاب، تعامل با کاربران و جذب بازدید کنندگان از طریق لایک، نظر و به اشتراک گذاری نیز از راهکارهای سئو یوتیوب است.

آیا تا به حال با خودتام مسابقه تنیس یا بدمینتون انجام داده‌اید؟ خب این دقیقا همان کاری است که با قرار دادن ویدیو در صفحات مختلف انجام می‌دهید. گوگل معمولا تنها یک ویدیو را در هر صفحه ایندکس می‌کند، برای همین اگر قرار است چند ویدیو در صفحه بگذارید، آن که می‌خواهید رتبه بگیرد را اول بگذارید. منظور از رونوشت ویدیو چیست؟ به قسمت فید فیس بوک رفته‌اید؟ در اینجا چندین ویودی به همراه نوشته‌ها و زیرنویس‌هایی در کنار ویدیو وجود دارد. در واقع این متن که با ویدیوی شما جفت می‌شود تحت عنوان رونوشت ویدیو شناخت می‌شود. هنگام بهینه سازی thumbnails ها برای سئو، چند نکته را باید در نظر داشته باشید.

با استفاده از این منابع، شما می‌توانید از دانش این متخصصان بهره‌مند شوید و در راه بهبود سئو و رتبه وبسایت خود تلاش کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا در تکنیک‌های مختلف لینک بیلدینگ، سئوی فنی، روابط عمومی دیجیتال، بازاریابی محتوایی، شبکه‌های اجتماعی و… تصمیمات دقیق‌تری بگیرید. با در اختیار قرار دادن داده‌های مختلف به شما کمک می‌کند علاوه بر تحلیل سئوی سایت، تصمیمات دقیق‌تری برای بهبود سئو اتخاذ نمایید. ابزارها، سرعت بررسی و پردازش اطلاعات را تا چندین برابر بیشتر از حالت عادی افزایش می‌دهند. ابزارهای سئو به نوعی برای هر کسب و کار و سایتی که با سئو سر و کار دارد، ضروری هستند.در گام‌های قبلی درباره تاثیر کامنت مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و رپورتاژآگهی بر سئو خارجی صحبت کردیم. در مطالب قبل، تمپلیت‌ها و چکلیست‌های سئو نیز ارائه شد و در این گام نیز بر طبق روال قبل چکلیست ابزارهای سئو خارجی را معرفی می‌کنیم.

این گزینه برای سایت‌هایی با پهنای باند محدود یا بودجه کم، انتخابی به‌صرفه‌تر است. یک سایت‌مپ ویدئویی به گوگل کمک می‌کند اطلاعات بیشتری مثل تصویر بندانگشتی، مدت زمان ویدئو و … را ایندکس کند. این سایت‌مپ را می‌توانید جداگانه ایجاد کنید یا به سایت‌مپ اصلی اضافه کنید. برای ویدئوهایی که مرتبط با موضوعات جدید هستند به‌روزرسانی مداوم اهمیت زیادی دارد. لازم نیست همیشه ویدئوی جدیدی بسازید؛ گاهی یک ویرایش کوچک می‌تواند تازگی محتوا را حفظ کند.

ریچ اسنیپت هایی از ویدیو، نتیجه پربارتر و آموزنده‌تری را برای ویدیوهای ما در SERPS ارائه می‌کنند، که می‌تواند منجر به نرخ کلیک بالاتر و ترافیک بیشتر به وب‌سایت ما شود. در نهایت، هدف یک موتور جستجو این است که مرتبط ترین و با کیفیت ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد، بنابراین ویدئوها برای رتبه بندی خوب باید به خوبی بهینه شده باشند. اینکه تمام ویدئوها را در یک دسته‌بندی موضوعی (پلی‌لیست) مشخص قرار دهید، کمک می‌کند تا کاربران سریع‌تر مطالب موردنظرشان را پیدا کنند و به مجموعه‌‌ای از ویدئوهای مرتبط دسترسی داشته باشند. پس در زمان آپلود، کافی است ویدئوهایی را که در موضوعی با هم مشترک هستند، در یک لیست قرار دهید. برای مثال، اگر قرار است هر هفته یک ویدئو با موضوع «استخدام نیرو در شرکت‌های استارت‌آپی» منتشر کنید، پس پلی‌لیستی با همین عنوان در کانال ایجاد کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری